II gimnazijos klasės valandėlė
„Šiandienos ir rytojaus darbo rinka.
Kokių profesijų atstovų ir kompetencijų reikia labiausiai?“
Šis laikotarpis II gimn. klasės mokiniams yra pilnas apsisprendimų ir ieškojimų metas. Jie turi nuspręsti, kokius mokomuosius dalykus reikėtų pasirinkti mokytis III – IV gimn. klasėse, kad pildytųsi jų ateities svajonės. Todėl karjeros planavimo mokytoja A. Kazlauskaitė – Vainickienė ir auklėtoja S. Ulonienė organizavo klasės valandėlę, kurios metu konsultavo dėl individualių ugdymo planų koregavimo, aiškinosi pagrindinius pasirinkimo sunkumus, ieškojo bendrų sprendimo būdų, priminė, jog reikia gilintis į dalykus, atitinkančius polinkius ir interesus, kurie bus svarbūs tolesnėms studijoms ar kitai veiklai.
Ar verta investuoti savo laiką ir lėšas į aukštąjį mokslą? Ar aukštojo mokslo diplomas tinkamas signalas darbdaviui apie absolvento pasirengimą dirbti konkretų darbą? Kokių įgūdžių reikės ateities darbo rinkai? Mokymasis visą gyvenimą – kur įgyti reikiamų žinių, kad būtume pasirengę ateities iššūkiams? Dirbtinis intelektas, automatizacija ir robotizacija – labiau grėsmės ar galimybės? Šiuos ir kitus klausimus gvildenome stebėdami agentūros „Investuok Lietuvoje“ atstovo Vydūno Trapinsko pranešimą „Šiandienos ir rytojaus darbo rinka. Kokių profesijų atstovų ir kompetencijų reikia labiausiai?“.
Vis dar ieškantiems savo karjeros kelio gimnazistams svarbu žinoti pasirinkimus, kurie suteikia galimybę dirbti, uždirbti ir realizuoti save.
Karjeros planavimo ir prancūzų kalbos mokytoja A. Kazlauskaitė - Vainickienė
|
5 klasės valandėlė „ Su gyvūnais susijusios profesijos“
Teigiama, kad sėkmingam karjeros keliui mokiniai turėtų pradėti ruoštis kuo anksčiau. Tai, kuo vaikai užsiima, kaip jie yra ugdomi tam tikru amžiaus laikotarpiu, lemia ir jų karjeros siekius, bei karjeros kokybę tolimesniais raidos etapais.
Galima drąsiai tvirtinti, kad vaikystę galima laikyti laikotarpiu, kada padedami pagrindai, tam, ką vėliau savo karjeros kelyje pavyksta pasiekti suaugusiam žmogui. Domėjimasis naujais dalykais, patirtis labai svarbi karjerai, ji padeda formuotis vaikų supratimui, apie jų interesus, vertybes, gebėjimus.
Labai svarbu kuo ankščiau vaikus supažindinti su įvairiomis profesijomis, suteikti žinių apie karjeros galimybes savo aplinkoje, o vėliau ir natūralioje darbinėje veikloje.
Kadangi 5 klasės mokiniai dalyvauja akcijoje „Mąstau. Darau. Esu atsakingas augintinio šeimininkas“, tai atsirado puiki proga sužinoti daugiau informacijos apie profesijas susijusias su gyvūnais. Klasės valandėlės metu mokiniai skaitė tekstus, žiūrėjo filmus, diskutavo, ieškojo, rinko ir sistemino informaciją, ruošė plakatus bei pristatė draugams. Su auklėtiniais aptarėme, kuo svarbūs šių profesijų žmonės ir kodėl svarbu gerbti jų darbą.
Tokie užsiėmimai vaikams padeda geriau pažinti save kaip asmenybę, pagalvoti, o kuo jis yra ypatingas, pasvajoti, kuo norėtų būti užaugę. Jie drąsiai ir su užsidegimu reiškė savo mintis, pasakojo apie savo svajones bei svarstė, kuri su gyvūnais susijusi profesija jiems labiausiai patinka.
Jei paklaustume penktoko, kuo būsi užaugęs, išgirsime atsakymą tuoj pat, užtikrintai - policininkas- kinologas, veterinaras, šunų ar delfinų treneris, augintinių stilistas ir kt.. Ir šios svajonės savyje koduoja motyvaciją karjeroje padaryti pasaulį geresnį, teisingesnį, apginti silpnuosius ar net išgarsėti.
5 klasės auklėtoja ir karjeros planavimo mokytoja A. Kazlauskaitė - Vainickienė
|
„Man gera daryti gera kitiems“
Pivašiūnų gimnazijos jaunosios maltietės dalyvavo ,,Maisto banko“ akcijoje. Dėkojame visiems, kurie atsiliepė į kvietimą ir pasidalino savo gerumu. Nors kaukės slėpė šypsenas, bet akys ir širdis liudijo žmonių gerumą. Aukojo 67 asmenys, surinkta 165 vnt. įvairių maisto produktų, kurie bus dovanoti Pivašiūnų seniūnijos senoliams ir stokojantiems žmonėms.
Labai sujaudino vienos močiutės paaukoti produktai ir pasakyti žodžiai: ,,kitaip negaliu, gal kitiems labiau reikia, o man jau greit atneš pensiją“, jauno vaikinuko dosniai nupirkti produktai ir ištarti žodžiai: ,,man gera daryti gera kitiems...“ Taigi nuo savęs, nuo mažų dalykų keičiame pasaulį.
Tad dar kartą džiaugėsi drauge ir dėkojo už pasidalintą gerumą Pivašiūnų jaunosios maltietės- Simona, Auksė, Agnė, Andželika, Akvilė, Auksė ir vadovė Laima.
Pivašiūnų gimnazijos jaunosios maltietės
|
Europos dienos minėjimas
Prieš 71-erius metus, 1950 m. gegužės 9 d., Prancūzijos užsienio reikalų ministras Robertas Šumanas iškėlė suvienytos Europos idėją. Paryžiuje pasakytoje kalboje jis pasiūlė naujos formos politinį Europos bendradarbiavimą, kuris užtikrintų taiką tarp Europos tautų. Šis Šumano deklaracijos pavadinimu žinomas pasiūlymas laikomas Europos Sąjungos pradžia. 1985 m. Milane vykusiame ES aukščiausiojo lygio susitikime buvo nuspręsta gegužės 9-ąją švęsti Europos dieną.
Europos dieną švenčia tūkstančiai žmonių visoje Europos Sąjungoje. Šiais metais Europos dieną minėjome namuose. Gegužės 10 dieną mūsų gimnazijoje taip pat buvo paminėta Europos diena, simbolizuojanti Europos taiką ir vienybę. Šią dieną 6 klasės mokiniai diskutavo visai Europai svarbiais klausimais ir pasitikrino žinias, ką žinome apie Europos Sąjungą linksmoje viktorinoje
6 klasės auklėtoja ir anglų k. mokytoja Irma Karpiejienė
|
|
|