Vandens apytakos rato tyrimas
Gruodžio 8 d. trečios klasės mokiniai pasaulio pažinimo pamokos metu aptarė, kaip keliauja vandens lašai. Sužinojo, kad vanduo nuolat juda, teka garuoja, maišosi ir iškrenta krituliais. Vandens apytaka vyksta uždaru ratu. Tai reiškia, kad vandens dalelė, patekusi į apytakos ratą, vėl sugrįžta į ten iš kur ji iškeliavo.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Daiva Ambrasienė
|
Integruota pasaulio pažinimo ir fizinio ugdymo pamoka
4 klasės mokiniai mokėsi orientuotis aplinkoje pagal kompasą ir gamtos orientyrus. Pamokos pradžioje susipažino su kompaso sandara, mokėsi juo naudotis. Gimnazijos stadione ir sporto salėje mokėsi nustatyti pasaulio šalių kryptis. Pasirinkę orientyrą (didelį akmenį) nustatė, kas yra šio akmens šiaurėje, kas pietuose, o kas rytuose ir vakaruose.
Naudojantis kompasu patikrinama ir senolių išmintis; daugelio medžių žievė šiaurinėje pusėje yra grubesnė; beržo žievė baltesnė pietinėje pusėje; medžiai šiaurinėje pusėje labiau padengti kerpėmis ir samanomis.
Pradinių klasių vyr. mokytoja R. Zajančkauskienė
|
|
Pailgintos dienos grupės užsiėmimai
„Saugus ir kultūringas elgesys kelyje“
Saugaus vaiko elgesio ir savisaugos įgūdžių ugdymas yra sistemingas ir nuoseklus procesas, sužadinantis vaiko norą sužinoti daugiau, įgyti patirties, įsisąmoninti ir suvokti atsakomybę už savo ir kitų saugumą ir laikytis saugaus elgesio principų kasdieninėje aplinkoje, gebėti orientuotis sudėtingose situacijose.
Pailgintos dienos grupės lapkričio mėnesio užsiėmimai skirti saugiam ir kultūringam elgesiui kelyje. Užsiėmimų metu daug dėmesio skirta saugaus vaikų elgesio praktinių žinių ir įgūdžių formavimui, nuostatų nuolat stebėti ir vertinti besikeičiančią aplinką, suvokti kylančius pavojus, jų priežastis ir pasekmes, pagarbos gyvybei ir sveikatai, pagarbos kitam asmeniui, atsakomybės, iniciatyvumo formavimui. Mokiniai pakartojo pagrindines saugaus elgesio taisykles ir būdus, žiūrėjo mokomuosius filmus apie saugos diržų prisisegimo būtinybę, kelio ženklus, mokėsi paaiškinti kai kurių kelio ženklų reikšmes ar kokius ženklus matė pakeliui į namus, saugaus ir kultūringo elgesio važiuojant dviračiu, įlipant ir išlipant iš autobuso. Vienas iš uždavinių buvo įtvirtinti žinias ir supratimą apie atšvaitus, jų paskirtį ir svarbą, pakartoti kaip taisyklingai ir kur reikia juos prisitvirtinti, kaip reikia elgtis kelyje tamsiuoju paros metu, kokios yra atšvaitų rūšys, mokyti paaiškinti, kodėl būtina nešioti atšvaitus, patikrinti, ar jie patys ir jų draugai juos turi ,ar nepametė, ar jie tinkamame aukštyje ir pan..
Įvairios veiklos pagalba (muzikos, dailės, judesio, pokalbių, literatūros skaitymo, IT naudojimo informacijos paieškai ir kt.), atsižvelgiant į mokinių amžių ir poreikius kūrybiškai, kryptingai bei nuosekliai ugdomi saugaus vaikų elgesio įgūdžiai ir nuostatos, sudaromos galimybės mokiniams išreikšti ir pasitikrinti savo patirtį.
Saugaus elgesio įgūdžiai, įgyti vaikystėje, formuoja vaiko nuostatą būti atsakingam ne tik už savo, bet ir už kitų saugumą ateityje.
Pailgintos grupės mokytoja A. Kazlauskaitė - Vainickienė
|
„Rudens mozaika“
Fotokonkurso „Rudens mozaika" nugalėtojai:
1 vieta: autorė Laimutė Aleksiupienė „Kanklės"
2 vieta: autorė Raminta Kavaliauskaitė „Uogos"
3 vieta: autorė Skaistė Jaciunskaitė „Tamsus miškas"
|
Pailgintos dienos grupės užsiėmimai
„Asmens higienos įgūdžių sistema“
Asmens higiena – tai žinių ir taisyklių visuma, padedanti saugoti ir stiprinti sveikatą. Higieninis ugdymas yra būtinas visapusiškam vaiko vystymuisi, sveikatos palaikymui ir stiprinimui. Asmens higienos įpročius vaikas formuoja per stebėjimą ir, esant palankioms sąlygoms, veikia pats savarankiškai, todėl svarbu mokyti ir priminti vaikams, kad higieniniai įgūdžiai yra svarbūs jų sveikatai.
Pailgintos dienos grupės užsiėmimų „Asmens higienos įgūdžių sistema“ metu mokiniai rinko informaciją, žiūrėjo mokomuosius filmus, piešė, atliko testus, praktines užduotis, diskutavo ir aptarė rankų ir kojų švarą, veido, kaklo, ausų, plaukų, burnos ertmės ir dantų, drabužių ir avalynės priežiūrą, asmeninių higienos reikmenų naudojimą. Siekiant, kad asmens higienos įgūdžių formavimas mokiniams taptų malonia ir geras emocijas teikiančia veikla, dainavo daineles, žaidė žaidimus, klausė pasakas apie švarą, kūrė įvairias žaidybines situacijas. Žaidimai įkvėpė ugdytinius veikti, kaupti, plėtoti turimą patirtį, įgytus įgūdžius ir patirtus įspūdžius transformuoti.
Atsižvelgiant į vaiko amžių ir individualius gebėjimus, ypač svarbu mažais žingsneliais diegti asmeninės higienos įgūdžius, aptarti, ką ir kodėl darome. Kartojimu įgytas gebėjimas gali tapti įgūdžiu ir įpročiu visam gyvenimui.
Pailgintos dienos grupės auklėtoja A. Kazlauskaitė - Vainickienė
|
Tolerancijos miestas
Lapkričio 16 dieną minint tarptautinę tolerancijos dieną simboliu pasirinktas – Tolerancijos miestas. Pivašiūnų gimnazijos mokiniai prisijungė prie iniciatyvos ir gimnazijos patalpose „pastatė“ miestą: koridoriuose - gatvėse (Draugystės g., Lygybės g., Pagarbos g., Atsakomybės g.) įsikūrė naujakuriai, apsigyvenę spalvinguose tolerancijos nameliuose.
Iniciatyvos metu prisiminėme ir aiškinomės žodžio Tolerancija reikšmę, aptarėme netolerancijos ir tolerancijos pavyzdžius, prisiminėme ir aptarėme XX a. istorijos pavyzdžius, susijusius su netolerancija kitai tautai, religijai ar rasei.
Mokinių tarybos pirmininkė Andželika Vaitkevičiūtė
|
|
|